blandade bilder fran de senaste dagarna!

Hej pa er!

Har kommer lite bilder fran de senaste dagarnas aventyr. Nedan ser ni bilder fran var helvetesvandring over Tongariro National park, gardagens glaciarsbestigning och fran lite andra random tillfallen. Vandring pa glaciaren Franz Josef var helt fantastisk. Det var en valdigt speciell kansla att sta mitt pa en glaciar omringad av is med piggar under fotterna som enda sakerhet. Sa langt som guiden tog oss upp pa glaciaren har man inte fatt ga pa 7 manader. Vi hoppade over sprickor, tog oss igenom tranga utrymmen med droppande is och gick nedfor sjukt branta trappor. Det mest betryggande av allt var att guiden mitt i vandringen utbrister: "Det har ar mina sista tva veckor pa jobbet, sa jag behover egentligen inte folja nagra regler". Allt gick dock bra och hela dagen kandes som riktigt val spenderade pengar.

Next up ar skydiving imorgonbitti for Nicole och Johanna Bjork (for att inga missforstand ska uppsta).

Vi har det superbra och ar grymt laddade for den kommande veckan som ska spenderas i Queenstown, Nya Zeelands aventyrsstad!


peppade tjejer infor vandring i Frodos fotspar, intet ont ananande om vad som vantade...


det var precis lika brant som det ser ut


sahar bra var stamningen hela vagen upp


men sen kom vi over toppen och da blev det lite battre!


overlevare!


Sjukt laddade med snabba klader!





Franz Josef, heldagsvandring i pa glaciaren












Ganget ar halvtrotta.


ett av manga promenads-stopp langst vagen


naturen har ar verkligen helt otrolig!




Maskeradfest!


Var busschauffor!


Sadan sjuk natur finns har. Helt galet.




Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Vilka fina bilder - ser otroligt häftigt ut i glaciärsprickan! Var inte det läskigt? För övrigt blir jag nostalgisk och slås av hur gammal jag måste vara - kan det verkligen vara 15 år sen vi var på Nya Zeeland ?

Kramar!

2011-02-13 @ 16:06:13
Postat av: Michan

OTROLIGT FINA bilder.! Är det du Hannis

som tagit dem? Glaciärvandringen måste ha

varit en riktigt härlig upplevelse. Fantastiskt att

ni får se så mkt.

Kram / Michan

2011-02-13 @ 18:40:51
Postat av: Anonym

Dom tva sista bilderna ar tagna av nicole!:)

2011-02-13 @ 19:47:42
Postat av: Pappa Björk

Härliga bilder, blir sugen på att resa (alltså någon annanstans än Thailand)

2011-02-14 @ 10:32:42
Postat av: fia o matilda

HAftigt varre!!!!!

2011-02-14 @ 16:57:02
URL: http://bananamanana.blogg.se/
Postat av: ia

Klättringen, glaciären och resterande bilder såg riktigt nice ut. Fatta inte hur ni vågade glaciären med trånga utrymmen, jag skulle fått psykbryt..

way to go med fällskärm, nea och hannis hoppa för min skulL!

2011-02-14 @ 21:05:34
Postat av: Lena Eliasson

Coolt! Ha det bäst! Alla hälsar!!!

2011-02-23 @ 22:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0